ישנה הסכמה כללית, כי כיום, בעידן המידע, מידע נחשב לאחד המשאבים החשובים ביותר של ארגון, בכל סדר גודל שהוא ויש הטוענים אף כי הוא החשוב ביותר. לכן, זמינותו והאפשרות לגישה מהירה אליו הן חיוניות ביותר. המידע זורם אלינו מכל הכיוונים, בפורמטים שונים, אולם כדי להתמודד היטב עם שפע המידע ולהפיק ממנו ערך ותועלת אמתיים, כדאי להכיר את האתגרים ולדעת כיצד להתמודד אתם.
אם אתה בעליו של הארגון, מנכ”ל, או איש המחשוב הארגוני, ודאי נתקלת בתופעות \ אתגרים הבאים:
- דרישות האחסון גדלות – מאחר וקיים גידול מתמיד בכמות המידע ובנפחו.
- דרישות הזמינות גדלות – מאחר ויש לספק את המידע המתאים לעובדים הנזקקים לו, ובזמן אמת.
- הטיפול במידע הופך להיות מורכב יותר – מאחר והמידע מגיע ממקורות שונים ובפורמטים שונים.
- המידע הופך להיות “מסוכן” יותר – בגלל אבטחת מידע, הצפנה, ניהול זהויות וחלוקת הרשאות.
כאב הראש והאחריות הנלווים למענה על האתגרים הארגוניים האלה, בצד תקציב IT וכח אדם, שלרוב אינם גדלים בהתאמה לדרישות המתעצמות בכל יום, הופכים את האחראי לטיפול במידע ואחסונו למתוסכל, מתוסכל מאד.
טובע במידע? הנה גלגל הצלה
לנוחותך, ריכזנו מספר אסטרטגיות/גישות אפשריות אשר תספקנה לך מספר חלופות להתמודדות עם בעיית המידע המציף את הארגון:
- אחסון וארכוב מידע – מידע “חם” מול מידע “קר”. ישנם סוגי מידע שצריכים להיות זמינים לשליפה מיידית, לעבודה היומיומית של המחלקות השונות (כמו נתוני קשר של לקוחות וספקים, למשל), מולם ישנם סוגי מידע שנדרשים לעיתים רחוקות בלבד (לדוגמא, מסמכים חשבונאיים של הארגון משנת 2000). צור היררכיה של חשיבות המידע לפי הצורך וההסתברות כי הארגון יזדקק לו. את המידע הפחות חשוב ניתן לארכב במספר עותקים פיזיים (כדיסקים, כוננים חיצוניים נתיקים או בקלטות גיבוי – תלוי בנפחי המידע ה”עודף”) ולהשאיר על השרתים הארגוניים רק את המידע לו נזקקים העובדים בעבודה השוטפת. נהל רישום מסודר של המידע המאורכב, כך, במקרה הצורך, תוכל לשלוף את המידע מהאמצעי החיצוני.
- מחשוב ענן – בין אם מדובר בענן פרטי של הארגון או בענן ציבורי, מחשוב ענן מעמיד לרשות הארגון נפחי אחסון שונים, בהתאם לדרישות הארגון, בעלות הזולה בהרבה משרת פיזי בארגון. גם בענן נודעת חשיבות רבה לסוגי המידע ולצורך בזמינות שלו, לכן, במידה וארגונך מתכנן להשתמש בענן לצורך האחסון, לפני תחילת המעבר, צור תכנית היררכית מסודרת של המידע, המתייחסת לרמות הזמינות הנדרשות, ההרשאות וכד’. כך, תוכל להנחות את אנשי החברה המספקת לארגונך את שירותי מחשוב הענן מראש, ולחסוך זמן יקר בהמשך הדרך.
מידע הוא משאב חיוני לארגון. אימוץ גישה יעילה לטיפול נכון בו, יאפשר לארגונך לנצל את מלוא יתרונותיו בהצלחה, מבלי לבזבז זמן וכסף על המידע ה”עודף” והמיושן.