מיקור חוץ לעסקים בתחום שירותי המחשוב הפך להיות אחת משיטות העבודה הנפוצות והיעילות ביותר כיום : במקום להעסיק צוות תמיכה מקומי ויקר, משתלם ונוח הרבה יותר לשכור כוח אדם חיצוני שתפקידו לפקח על מערך המחשוב שבאחריותו ולהציע תמיכה ושירות בעת הצורך.
תמיכה במספר רב של שירותים
מיקור חוץ יכול לתמוך במגוון רחב של שירותים : ניהול רשת על ידי מנהל רשת קבוע שיושב באתר הלקוח, שירותי DBA למסדי נתונים המתממשקים מול תוכנות ERP ואף שירותי פיתוח ותחזוקה לתוכנה. לכל תחום יש את המומחה שלו ורוב הספקים מציעים מגוון רחב של מומחים לבחירה לשם אספקת פתרונות מחשוב שונים.
ניהול הארגון בצורה חכמה יותר
כאשר הארגון לא צריך לדאוג לכלל הנושאים הטכניים, התאמת תשתיות המחשוב או המידע זו לזו וניהול התחזוקה השוטפת שלהן, הוא יכול להתמקד בתחום הליבה שלו כגון גיוס כוח אדם מקצועי (ללא פרילנסרים, עובדים ארעיים וכו’), פיתוח המוצר, תמיכה, רכש ולוגיסטיקה. בנוסף לזאת, ספק שירותי מיקור החוץ מספק אחריות מקצועיות ומונע מצב של השבתת המערכת עקב כשל טכני או אפילו שביתה פנים ארגונית של העובדים.
ניהול חכם יותר של התקציב ופיקוח על רמת שביעות הרצון
הדבר קריטי במיוחד בעת שצריך לבצע שדרוג מסיבי של המערכת בזמן “קפיצת דור” ומסתבר שאין מהיכן לממן את התקציב (חלק גדול ממחלקות המידע בארגונים נמצאות במצב של “תת תקציב” עקב חוסר תכנון קדימה).
מדידת שביעות הרצון מן המערכת ושיפורה
עיקרון הניהול החכם נכון גם לגבי מידת שביעות הרצון של הלקוחות החיצונים או המשתמשים במערכת מקרב הארגון. קל יותר לבצע סקרי דעת קהל אובייקטיביים כאשר הם נערכים על ידי גוף חיצוני ולא גוף פנימי שעשויה להיות לו הטיה לטובת הארגון. יתרה מזאת, הגוף החיצוני יכול להשוות את הנתונים המתקבלים מן הסקר לסקרים בחברות אחרות להם הוא מספק שירות על פי עיקרון ה – – Benchmarking השוואה על פי קנה מידה מוגדר (בצורה אנונימית כמובן). זאת במטרה לאתר נקודות תורפה ביתר קלות ולטפל בהן בצורה נקודתית.