מחשוב ענן נחשב לאחת מהמגמות הטכנולוגיות אשר בשנים האחרונות צוברת תאוצה והופכת לנחלתם של עסקים, ארגונים ואנשים פרטיים כאחד. אין ספק כי קלות הגישה מכל מקום ואפשרויות החיסכון אשר מחשוב ענן מספקים לגופים עסקיים, מהווה זרז רציני להגירה לשירותים אלה, אולם, עדיין, מידי פעם, נשמעים קולות מהססים, אשר עדיין אינם בטוחים לגמרי כי שירותי ענן, על גווניהם השונים, מתאימים להם, לקונספט בו מתנהל העסק וכיו”ב. עבור עסקים וארגונים אלה, נוצר הענן ההיברידי, אשר משלב בין שרתים לוקאליים (אמצעי האחסון הקלאסיים, המסורתיים והשמרנים) לבין שירותי ענן שונים כאחסון או תוכנת CRM בענן.
מחשוב ענן – “חרדת נטישה”?
מחשוב ענן – אתגרי אבטחה
מחשוב ענן היברידי – האם הכל מושלם?
אמנם, גם במעבר למחשוב היברידי, מכל סוג שהוא, עלולות להיווצר “חריקות” מינוריות בקרב העובדים, אולם חריקות מסוג זה נוצרות באופן קבוע בכל ארגון בעת שדרוג תוכנה (למשל שדרוג חבילת אופיס קודמת לחדשה יותר) שלא לדבר על שדרוג מערכת הפעלה. ההתייחסות אל אי הנוחות צריכה להיות בהתאם: הטמעה והדרכה בקרב עובדי הארגון במקביל להטמעה הטכנית (במידה ונזקקת כזו).
לסיכום
שילוב הענן ההיברידי במערכת הקיימת מאפשר לארגון, מנהליו ועובדיו ולהתנסות בטעימה משירותי מחשוב ענן שונים. הוא איננו אקוטי, “סופי” ונחרץ כמעבר מושלם לשירותי ענן כ-DaaS (Desktop as a Service) ולכן, ההבדלים בין המצב הקודם לנוכחי לא יהיו גדולים מידי ולא יהוו ערעור טוטאלי של המערכת מבחינה פסיכולוגית. שילוב כזה מאפשר לארגון את הבחירה בין בדיקת התאמתו ויכולת ההסתגלות שלו למחשוב ענן מלא (במידה וזו מטרתו הסופית) או הישארות במצב ההיברידי עד להחלטה ארגונית שונה.