במהלך שנות המהפכה התעשייתית הפכו בתי החרושת, המפעלים והמשרדים ליותר מסתם “מקום עבודה”, למעשה, זה היה המקום בו בילו העובדים את מירב זמנם, בעוד הבית, החברים והמשפחה – נשארו מאחור. בשני העשורים האחרונים, עידן המידע, העידן הוירטואלי, עידן הניידות והמוביליות (ועוד כינויים אחרים ורבים, בהם כונה העידן שלנו), מאפשרת הטכנולוגיה המודרנית את הגמישות שבעבודה מחוץ למשרד. כיום, לא רק סוכני הנסיעות ועובדי השטח יכולים ליהנות מיום עבודה שאינו מתמצת לשעות עבודה נוקשות בקיוביקל מאובק, אלא גם רוב סוגי העובדים הקיימים, יכולים ליהנות מעבודה מביתם או מבית הקפה, בשעות הנוחות להם. השנים האחרונות הביאו לפריצת דרך ממשית בתחום התקשורת, שיתוף המידע והנתונים. על צורותיו השונות, מחשוב הענן מספק לארגון ולעובדיו (בארגון וגם בעבודה מרוחקת) כמעט את כל מה שהוא זקוקים לו.
אולם, בצידה של המגמה (המבורכת, יש לציין), עולים מספר אתגרים, אשר מאלצים ארגונים גדולים ומרובי סניפים או ארגונים גמישים, המעמידים בפני עובדיהם את האפשרות לעבוד מרחוק, לשקול בזהירות עבודה מסוג זה. כאב הראש הנובע מאתגרים אלה, הוא בעיקר שלך, מנהל ה-IT של הארגון.
ניתן לאבחן מספר אתגרים נפוצים, החוזרים על עצמם בארגונים המאפשרים עבודה מרחוק:
לסיכום:
העבודה מרחוק, העברת עבודות מסוימות לפרילנסרים מחוץ לארגון ותופעות נוספות, שמקורן בטכנולוגיה הצוברת תאוצה, מעמידות בפני הארגונים אתגרים חדשים. יש לאבחן את האתגרים ברצינות הנדרשת, בטרם יהפכו לבעיות ממשיות.