שירות השתלטות מרחוק הוא שירות מיוחד הנעזר בחיבור האינטרנט המהיר של היום על מנת לספק ללקוחות עסקיים מענה מיידי עבור תקלות תוכנה או הדרכות שונות: במקום לנסות ולפתור את התקלה באמצעות הדרכה דרך הטלפון או הגעה עד לבית העסק, משתמשים בתוכנה מיוחדת על מנת להשתלט מרחוק על המחשב הבעייתי ולפתור אותה מרחוק. כמובן שמדובר בהשתלטות בהסכמה מלאה של הלקוח ולא בהשתלטות עוינות כפי שאפשר לדמיין במקרה של וירוס זדוני או סוס טרויאני.
על אילו צרכים ניתן לענות באמצעות השתלטות מרחוק?
• התקנת תוכנות שונות כגון אנטי וירוס, תוכנות משרדיות וכו’
• שדרוג ההתקנים השונים במחשב (דרייברים)
• הדרכה כיצד להפעיל תוכנות מסוימת כגון מערכת CRM, ERP, SharePoint וכו’.
• הדגמה של מוצר כלשהו צעד אחר צעד או הפעלת חשבון דמו בשירותים מבוססי רשת
• פתרון תקלות טכניות ברמת מערכת ההפעלה עצמה : הודעות שגיאה בלתי צפויות, אי יכולת להפעיל כלל תוכנה מסוימת, הגדרת מדפסות וכונני רשת וכדומה.
כמו כן, בגמר ההשתלטות מרחוק, כל המידע שנאסף במסגרת התהליך ואינו משמש לאיתור וטיפול מהיר יותר בתקלות עתידיות נמחק מן הזיכרון של שני המחשבים (המחשב השולט והמחשב הנשלט). כל הפעלה חוזרת של תוכנת השליטה תדרוש אישור מחודש של בעל המחשב.
יתרונות נוספים של השתלטות מרחוק:
• זמינות גבוהה יותר – ניתן לפתור את התקלה מכל מקום ולספק ללקוחות שירותי VIP מעבר לשעות העבודה הרגילות של צוות התמיכה.
• שקיפות גבוהה יותר – המשתמש רואה בדיוק אילו פעולות מתבצעות על המחשב וניתן ללוות את התהליך בצ’אט רגיל או אפילו שיחה קולית סטייל סקייפ.
• התהליך עצמו מאובטח ומוצפן – התהליך עצמו מאובטח ומוצפן כך שניתן להעביר פרטים רגישים מבלי שאלו יזלגו לגורם חיצוני שעלול לנצל אותם לרעה.
• העברת קבצים – ניתן להעביר קבצים בקלות בין שני המחשבים וכך נמנע הצורך להוריד תוכנות תמיכה או מנהלי התקן במשך דקות ארוכות.
• אפשרות לתמיכה “על הדרך” באמצעות ממשק ווב או אפילו אפליקציית אנדרואיד / iOS לא נדרשת כלל הורדה של תוכנה חיצונית. ניתן אף לבצע השתלטות הפוכה ולשלוט בסמארטפון או טאבלט דרך מחשב אישי.