מערכת CRM היא היום כבר פריט חובה בכל בית עסק, ולאחשוב גודלו. התקנת של כלל העובדים. לכן, לפני שאתם מחפשים אחר פתרונות תוכנה, דוגמתCRM לעסק שלכם, חשוב לדעת כיצד לבחור את זו המתאימה ביותר לכם, לעובדים ולאופי החברה.
מערכת CRM – מתחילים בהגדרות
אם יש מישהו שלא יודע עדיין מה זו מערכת CRM, מדובר במערכת המסייעת לניהול קשרי לקוחות. ניהול קשרי הלקוחות מתבצע באמצעות פתרונות תוכנה דוגמת CRM המסייעת לבנות בסיס נתונים מסודר, זה שיחליף קבצים כמו אקסל, אאוטלוק ואחרים, בהם נעשה שימוש עד למציאת פתרונות תוכנה נוספים , חכמים ויעילים יותר. חלק מהמנגנונים של המערכת כוללים כלים שיווקיים שבעזרתם מתאפשר זיהוי ואיתור לקוחות מועדפים, ניהול קמפיינים שיווקיים, יצירת לידים לאנשי המכירות, שיפור המכירות הטלפוניות והפרונטאליות עלידי אופטימיזציה של מידע המשותף בין עובדים שונים, ייעול תהליכים, פרסונליזציה שלהלקוחות, איסוף מידע לעובדים ועוד. יותר ויותר ארגונים רוכשים מערכת CRM שתסייע להם למקסם תוצאות ולשפר את העבודה. השאלה הנשאלת היא כיצד תשפיע המערכת הזו על הארגון ובאיזו מערכת לבחור.
בחירות גורליות איך תבחרו מערכת CRM?
כדי לבצע את הבחירה הטובה ביותר לארגון, חשוב להתחיל באפיון והגדרה של העובדים שאמורים להשתמש בתוכנה זו, להבין מה הצורך שלהם ומה הם מצפים לקבל מהמערכת. כמו כן, חשוב שתהיה זו מערכת שתשתלב עם המערכות שכבר קיימות בארגון , כך שלא יידרשו שינויים בהתנהגות העובדים, דבר העלול לבלבל אותם ולשנות את הרגלי עבודה שלהם.
דווקא בעידן הרשתות החברתיות, השימוש הנרחב באינטרנט יכול לסייע מאד בבחירת מערכת CRM שמתנהגת ופועלת באותה המתודולוגיה ומקלה עלהשימוש בה. פתרונות תוכנה שדומים לאופי ההתנהלות האינטרנטי הם הפתרונות שיכולים לסייע למשתמש מאחר וההפעלה שלהם היא מוכרת ובעלת מאפיינים דומים לאלו הקיימים ברשתות חברתיות ובאינטרנט בכלל.
אתגרים טכנולוגיים בבחירת מערכת CRM
בחירת מערכת CRM צריכה להשען על אספקטים רבים שכולם יחד קשורים לטובת הארגון.
העולם הולך ומתקדם בכל תחומי החיים. אין כל סיבה שגם בארגון שלכם לא יהיה יותר נוח לעבוד ועם תוצאות אופטימליות יותר מאשר בעבר. מערכת CRM , אם נבחרת בהתאם לצרכים ולציפיות ממנה, משפרת את איכות חיי העובדים ומגדילה תפוקה משמעותית. כאמור, מומלץ לתאם ציפיות ולהבין מה אתם רוצים שהמערכת תספק לכם, הם היא משתלבת עם קצב העבודה של הארגון,האם היא מספיק גמישה כדי להתאים את עצמה לצרכי הארגון, מה התקציב שלכם, עד כמה היא נוחה לשימוש ועד כמה הארגון מוכן לשינויים שעומדיo להתחולל בו.