מיקור חוץ לתוכנה – מה ההבדל בין חברה גדולה לקטנה?

תוכן עניינים

“הגודל לא קובע” שמענו זאת אינספור פעמים. כאשר מדובר בתחום ה-IT, בחלק גדול מהמקרים, הרושם שעלול להיווצר הוא כי מדובר בחברות קטנות שמנסות להצדיק, אידיאולוגית, את גודלן ביעילות מתומצתת (הנובעת מגודלן), בקיצוץ העלויות (הנובע מגודלן), ביכולת לתת שירות אישי (כתוצאה מגודלן), בבחירה קפדנית של אנשי המקצוע (אף היא, נובעת מגודלן) ועוד כהנה וכהנה. אבל, למעשה, גודלה של חברה המספקת שירותי מיקור חוץ לתוכנה עשוי לשנות ללקוחותיה, אולם הוא איננו הקריטריון האחד והיחיד שיש לבחון ולהשוות בין ההצעות השונות.

מה הם הקריטריונים לבחירת חברת מיקור חוץ לתוכנה?
מבחר פעילויות מגוון – אם בתחום פיתוח התוכנה ואם בתחומי ה-IT בכלל, מומלץ תמיד לבחור חברה שמסוגלת לקחת על עצמה כמה שיותר נושאים לטיפול. כך, אין צורך לפזר תשלומים לחברות שונות, אין צורך להתמודד עם חמישה מנהלי פרויקטים שונים, הכל מתנקז לנקודת קצה אחת – חברת מיקור החוץ הספציפית.
ניסיון בפרויקטים דומים – תיק עבודות של כל חברת מיקור חוץ לתוכנה מכיל מבחר פרויקטים בסדרי גודל שונים (ארגונים קטנים, בינוניים וגדולים) ובנושאים שונים (למשל, תפירת מערכת CRM מותאמת אישית, מול תכנון וביצוע מערכות BI או ERP). חשוב ביותר לוודא כי לחברה ישנו ניסיון בהתמודדות עם פרויקט דומה, מאחר וחברה חסרת ניסיון עלולה שלא לדעת כיצד ליצור את הבסיס הדרוש (אפיון הצרכים) שעל פיו יקום וייפול דבר.
עמידה בתקני ISO – זה אמנם עשוי להישמע קטנוני, אבל כאשר אתם מזמינים תוכנה/מערכת שעליה עתידה להתנהל לפחות חלק מהפעילות העסקית שלכם, בקרת איכות (תקני ISO) לא רק מעידים על טיבו של המוצר המוגמר, אלא אף על הסטנדרטים הרווחים בעבודה של חברת מיקור החוץ. אין זאת אומרת כי חברה שפועלת לפי ISO תמיד תוציא מוצר מושלם, אבל היעדר עמידה בסטנדרטים של התקן כמעט תמיד תניב תוכנה/מערכת בעייתית.
מינוי מנהל לקוח אישי – גם כאן, עניין נקודת הקצה הבודדת מקבל משמעות נוספת, כאשר תחת התנהלות מול חמישה אנשי פיתוח או אנשי סיסטם, הלקוח מתנהל מול אדם יחיד – מנהל לקוח, שאצלו מרוכז כל המידע, ואליו מופנות כל הבקשות, ההערות וההארות. הוא זה שישבור את הראש מה ואיך מועבר הלאה, ולמי מבין אנשי הצוות של הפרויקט.
הטמעה ברמה הטכנית והאנושית – אחת מנקודות הכשל הידועות של מערכות מדף, וגם של מערכות תפורות במיוחד לצרכי הארגון, היא ההטמעה. מבחינה טכנית, כאשר האפיון הראשוני לוקה בחסר ואיננו מאפיין את הנתונים הקיימים כהלכה, התוצאה תהיה מערכת שמתנגשת בקיים (מבחינת תוכנה או חומרה) או מערכת שתהווה פיל לבן, מאחר ולא נלקחו בחשבון נתוני העובדים המשתמשים בה. הטמעה נכונה פירושה מערכת פרושה, פועלת כהלכה, ושכל אחד מהעובדים בארגון שהיא רלוונטית עבורם משתמש בה.

לסיכום:
גודלה של חברה המספקת שירותי מיקור חוץ לתוכנה הוא הקריטריון הפחות חשוב בעת בחירה בין החברות השונות. ישנן חברות קטנות שלהן ניסיון ויכולות להרים פרויקט מסוג זה וחברות גדולות שעלולות שלא להצליח בו.

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

עברנו :)

לכבוד השנה החדשה עברנו משרד.

הכתובת החדשה בצלאל 1 רמת גן , קומה 5 , מיקוד 5252101
דילוג לתוכן