בעשור האחרון העולם צועד קדימה. הופך מודע יותר לעצמו, לסביבה, לגורמים האנושיים והחברתיים המכתיבים את הקצב שלו. הטכנולוגיות מתפתחות בקצב מסחרר של ממש ובכל יום אנחנו נתקלים במכשיר חדיש יותר, בערוץ מידע רחב יותר. הארגונים, המורכבים מאנשים (עובדים ומנהלים) ופונים אל אנשים (לקוחות ומקבלי שירותים), נתקלים בקושי להדביק את הקצב המסחרר של צרכים טכנולוגיים מתגברים, אשר מנותבים אליהם ומציפים את מערכות ה-IT שלהם במידע מסוגים שונים, ממקורות שונים, בפורמטים שונים. וזו היא רק ההתחלה, חברות המחקר, כמו גם העתידנים, כולם תמימי דעים: ההתפתחויות הטכנולוגיות רק מתחילות להגיע, ההמשך – יהיה מסובך הרבה יותר.
מנהל ה-IT – דון קישוט מודרני?
כאן בדיוק, נכנס לתמונה מנהל ה-IT הארגוני: הוא האיש אשר חייב להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן, לזהות את הצרכים המחשוביים הארגוניים הקיימים ולחזות את אלה שעתידים להתפתח, לאתר את הפתרונות העדכניים החדשים והמתאימים ביותר, ובאופן כללי, להביא את בשורת החדשנות לארגון. כחוליה המקשרת בין כל הדרגים בארגון וכמוביל בשורת החדשנות, לרוב, מוצא את עצמו מנהל ה-IT תקוע בין הפטיש לסדן – לדרג העובדים ישנם הצרכים האובייקטיביים הספציפיים אשר נחוצים לצורך ביצוע המטלות שלו, לדרג המנהלתי אשר לעיתים מנותק מהצרכים המחשוביים האמיתיים של הדרג העובד, אבל יש לו אילוצים וסדרי עדיפויות משלו, ובתווך עומד מנהל ה-IT, אשר צריך להתאים את המחשוב הארגוני לצרכים ולדרישות המשתנים, ויודע שיש צורך באימוץ חדשנות – אבל ידיו כבולות.
האם אימוץ חדשנות במחשוב הארגוני הוא אינטואיטיבי ומיידי?
ככלל, ארגונים, כמו אנשים, תמיד ישאפו לדבוק במצב הקיים שלהם, ולא ימהרו לאמץ גישה חדשנית, אשר תדרוש מהם שינוי. חלק מהארגונים יגיעו למצב של “אין ברירה” ורק אז, עם הגב לקיר, יסכימו לאמץ צעד חדשני כלשהו. לארגונים כאלה נזכיר את מגמת מחשוב הענן, למשל, אשר לפני כעשור גרמה להרמת גבות נרחבת למדי, ואילו כיום, היא נחלתם של ארגונים רבים, אשר הבינו את התועלת הטמונה בהם. דוגמה נוספת לכך הם פתרונות מערכת CRM, אשר בעבר, התייחסו אליהם כ”לא נחוצים” או כ”בזבוז כסף”, ואילו כיום, כמעט ולא נמצא ארגון שאיננו משתמש בהם ברמה זו או אחרת.
האם אימוץ חדשנות במחשוב ארגוני הוא כורח המציאות?
בפירוש – כן!
ארגון שלא ישחה עם הזרם החדשני ועם המגמות השונות שלו, יישאר מאחור, ועד מהרה יאבד את הרלוונטיות שלו ויפסיד את מקומו במרוץ לטובת ארגונים דינמיים וחדשניים ממנו. ארגון שיבצע את השינויים הנדרשים רק כאשר כלו כל הקיצים, עלול לפעול מתוך לחץ זמן ופאניקה ולכן, לטעות ולבצע מהלכים שגויים, אשר יהיו בעוכריו.
ERG מעמידה את צוות שירותי ה-IT המקצועי שלה, לרשות ארגונים אשר יודעים שהם זקוקים לאימוץ החדשנות הנדרשת, אולם אינם יודעים כיצד לבצע זאת הלכה למעשה.