נתחיל מהיסודות של מיקור חוץ
השימוש במיקור חוץ הוא בעצם התפיסה העקרונית שהארגון מתעסק ומתמחה בפעילות הליבה שלו ומפעיל גורמים חיצוניים על מנת לספק מענה ברמת מקצועיות ומומחיות גבוה לתחומי אחריות אחרים שאינם נכללים בפעילויות הליבה. פשוט.
תחת תפיסה זו ארגון העוסק בשיווק והפצה לדוגמא מתמחה בפעילויות הליבה הארגוניות שהן לרוב סחר, ייבוא, שיווק ומכירות ופעילות שאינן בתחום הליבה מבוצעות על ידי ספקים חיצוניים.
הסיבה למיקור חוץ היא פשוטה –
לאפשר לארגון להתמחות ולהתמקצע בתחומי הליבה שלו
לקבל פתרון ברמת מקצועיות ומומחיות גבוה בתחומים שאינם ליבת הארגון
שירותי מחשוב במיקור חוץ
תחום שירותי מחשוב הם דוגמא לתחום פעילות בו לרוב הארגונים אין את הידע, הניסיון ורמת המקצועיות הנדרשת על מנת לבצע את הפעילות בעצמם בצורה יעילה ואיכותית.
משרדי עריכת דין וראיית חשבון, מפעלי ייצור, חברות שיווק והפצה ואפילו חברות הזנק בדרך כלל אינם בעלי ניסיון באפיון, הקמה ותמיכה של פתרונות מחשוב ארגוניים ולכן נעזרים בשירותי מחשוב במיקור חוץ על מנת לקבל מענה רציני ואיכותי לתחום שירותי המחשוב.
איך מתחילים ?
שירותי מיקור החוץ כוללים מעטפת של שירותי מחשוב ופתרונות מחשוב שמספקים לארגון את התשתיות הנדרשות לבצע את הפעילות השוטפת בצורה יעילה ומהירה.
על מנת להצליח לבצע מיקור חוץ בצורה מוצלחת נדרש תהליך מסודר הכולל: אפיון, הגדרת הפתרון והגדרת תהליך ניהול ובקרה משותף ללקוח ולספק.
במהלך תהליך האפיון מוגדרים צרכי המחשוב של הארגון :
- מתבצעת בדיקה יסודית של תשתיות המחשוב, התקשורת והאבטחה הקיימים
- מתבצעת הערכה לשינויים עתידיים של הארגון שישפיעו על צרכי המחשוב
- מתבצעת הערכה של תקלות חוזרת, השבתות, נושאים כרוניים שמפריעים לעבודה
לאחר האפיון מתבצע תהליך של הגדרת הפתרונות הנדרשים והיקפי הפעילות:
- ניטור של תשתיות המחשוב ומערכות המידע
- הגדרת פעילויות ונהלי תחזוקה שוטפים
- הגדרת הקף אנשי התמיכה וצוות המומחים הנדרש
- הפעלת מערך help desk למתן מענה לתמיכה למשתמשים מרחוק
- הכנת נהלי עבודה ליישום תהליכי מחשוב
לבסוף מתבצעת הגדרה של תהליכי הבקרה והניהול:
- אנשי קשר רלוונטיים בצד הארגון
- שיטת הדיווח של הספק והצוות
- דוחות הבקרה והמעקב הנדרשים
- פגישות עדכון וישיבות מחשוב תקופתיות
מה מבצעים במיקור חוץ ?
ברוב הארגונים הצעד הנכון הוא לבצע מיקור חוץ לכל נושא המחשב. יחד עם זה לעיתים לארגונים מסוימים מתאים מיקור חוץ רק של שירותים חלקיים כמו מרכז תמיכה (helpdesk ), הפעלת מנהלי רשת וטכנאים או שירותי מומחה.
בכל אחד מהמקרים ספק המחשוב אחראי לבצע:
- פרויקטים של הקמה ושדרוג תשתיות מחשוב
- הפעלה של מנהלי רשת, טכנאים ומומחים במשרה מלאה או חלקית
- תחזוקה ייזומה תקופתית של מערך המחשוב על בסיס נהלי עבודה
- הפעלת מרכז תמיכה טלפוני למתן תמיכה
- הפעלת מומחי תקשורת, אבטחה ומסדי נתונים
- ביצוע דוחות בקרה תקופתיים
- ייעוץ בנושאי מחשוב
מהם היתרונות של שירותי מיקור חוץ?
עלויות גמישות
מיקור חוץ מספק מענה תקציבי גמיש וקל לניהול.
אין צורך בתהליכי גיוס, הדרכה, התמקצעות ושימור ידע.
קל להתאים את הקף השירות לצרכי הארגון המשתנים ולתקציב הרלוונטי.
קל לבצע בקרה התקציבית.
מומחיות וניסיון
ספק מתאים ומנוסה מספק מעבר לאנשי מקצוע גם עשרות שנים של ניסיון ומחמיות בהקמה והפעלה של פתרונות מחשוב.
אתגרים שארגון מתמודד איתם פעם בכמה שנים מבוצעים על בסיס חודשי על ידי הספק שנים רבות ותהליכי השירות והתחזוקה מבוצעים בצורה חלקה על בסיס נהלי עבודה.
מקצועיות
ספק המיקור חוץ מאפשר לארגון לקבל מהמוכן רמת מקצועיות גבוה של צוות מחשוב הכולל מומחים, מנהלי רשת וטכנאים. אין צורך לבצע בתוך הארגון התמקצעות בתחום המחשוב, לגייס אנשי טכנולוגיה, לדאוג לשימור ידע, הדרכות או חפיפה.
רמת שירות
קשה להודות אבל לרוב רמת השירות שתתקבל מספק חיצוני תהיה גבוה יותר ממחלקה פנים ארגונית עמוסה ועייפה. ספק מיקור חוץ ישפר את רמת השירות, הזמינות ויפחית השבתות ותקלות חוזרות כי הוא מבין את המשמעות של האפשרית של החלפת ספק.
דווקא כאן רמת השירות בדרך כלל עולה בפתרון שהוא חיצוני.
קצת עלינו – איך אנחנו יכולים לעזור ?
חברת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה הינה חברה מובילה בתחום מיקור חוץ של שירותי IT ובעלת ותק של 20 שנות ניסיון. לחברה צוות רחב של אנשי מקצוע מובילים בתחומם, ביניהם מנהלי רשתות, טכנאים, מומחי אבטחה ומומחי ניהול מסדי נתונים (DBA).
חברת ERG מובילה מאות פרויקטים להצלחה, עבור מגוון לקוחות, ביניהם משרדי עריכת דין וראיית חשבון, מפעלים, חברות שיווק והפצה, חברות הזנק, חברות השמה וכוח אדם, לצד ארגונים נוספים רבים בתחום הצווארון הלבן.
צרו קשר
ERG פתרונות מחשוב ותוכנה
אבא הלל 7, רמת גן, קומה 14
מייל : office@erg.co.il
טלפון: 073-2655150