שירותי אבטחת מידע – הגדרת סיכונים

תוכן עניינים

בעידן החדשני שאנו חיים בו, החשיבות של אבטחת מידע היא ברורה וידועה לכולנו. היא נועדה לשמור על מידע של חברה או ארגון, ולמנוע פריצות של האקרים או חשיפת חומרים לגורמים בלתי-מורשים. חברות גדולות ועסקים רבים נאלצים להתמודד עם התקפות סייבר, ומנסים למנוע אותן ככל הניתן. אך מה עושים כאשר אמצעי ההגנה המינימליים והמסורתיים שעבדו היטב בעבר, היום כבר לא עובדים? איך מונעים את המתקפה הבאה, בזמן שההאקרים לא מפסיקים להשתדרג?

דמיינו לעצמכם את הסיטואציה הבאה: אתם קמים בבוקר, נכנסים למשרד שלכם, פותחים את המחשב ומגלים כי כל החומר, התיקיות והקבצים שעבדתם עליהם במשך שנים – נעלמים בן רגע! נשמע כמו אסון? לא בהכרח…

התקפות סייבר הפכו לפופולריות מאוד בשנים האחרונות. ניתן להגיד כי מתקפות אלו מכוונות היום לכל בעל עסק שמחובר לרשת האינטרנט: בין אם הוא עסק קטן ובין אם הוא ארגון גדול. התקפת סייבר דומה מאוד לגנב שנכנס אליכם הביתה, מבלי שבכלל אנו יודעים על קיומו ובטח מבלי לדעת שהוא מסתובב אצלנו ״בבית״ (במחשב). 

אם האקר מבצע פריצת סייבר לרשת ארגונית זה יכול להיות ממש אסון טרגי, מאחר והוא חשוף לכל המידע הארגוני. הוא יכול לעיין בו, להעתיק אותו, לחשוף אותו לציבור, למכור אותו, למחוק אותו, לשנות אותו והכל מבלי שנדע על הנעשה, אלא רק לאחר מעשה. גנב שמסתובב לנו בבית ועושה מה שהוא רוצה, זו מטאפורה ואנלוגיה מושלמת להאקר שמבצע פריצת סייבר.

העובדות מוכיחות לנו, כי 1 מכל 5 עסקים חווה תקיפת סייבר. אם אתם מעוניינים לשנות את הסטטיסטיקה, להגדיר קווי הגנה ברורים ולחסום את ההאקרים האיומים – לפניכם ארבעה סיכונים פופולריים שיש להיזהר מהם.

לקבלת מידע נוסף השאירו פרטים

צעדים ראשונים באבטחת מידע

הצעד הראשון למניעת איומים (חדשים וישנים) הוא לעשות סדר בארגון, להגדיר את הסכנות שעומדות מול העיניים ולהיערך בהתאם. לאחר מכן, יש לתכנן, לקבוע וליישם את הפתרונות הטכנולוגיים, נהלי העבודה והדרכות העובדים בחברה, ולפעול לפיהם.

ERG – פתרונות אבטחה מתקדמים

חברת ERG מספקת שירותי אבטחת מידע מקצועיים, למאות ארגונים כבר המון שנים. הידע, ההבנה וההכרות הרחבה שלנו עם עולם ה-IT בכלל ועם פתרונות אבטחה חדשניים בפרט, היא זו שגרמה לנו לסייע למאות בעלי עסקים להגן על עצמם מפני האקרים, כמו גם לספק פתרונות אבטחת מידע ייחודיים, שמתאימים ללקוח ולצרכיו הארגוניים – ממש כמו כפפה ליד.

ארבעת הסיכונים באבטחת מידע

בתחום אבטחת המידע קיימים ארבעה סיכונים עיקריים:

סיכון ראשון: זליגת מידע

חשיפת מידע פנימי של ארגון, לקוחות וספקים לגורמים לא מורשים.

מסדי נתונים, סודות מסחריים, מסמכים חסויים, סיסמאות, פרטי לקוחות, פרטים ומידע אישי, כרטיס אשראי – כל  הנתונים הללו חייבים הגנה מקסימלית, חסרת פשרות ובקרת גישה מאובטחת, על מנת שלא יצאו (בטעות!) מהארגון ויהיה תיעוד של גישה למידע. 

מניעת זליגת מידע מחייבת הגדרה ואפיון של המידע הארגוני, והנזק שייגרם במקרה של חשיפה. לאחר מכן, ניתן לבחור באופן אפקטיבי ויעיל את הפתרון המתאים להגנה על המידע הארגוני.

סיכון שני: אובדן מידע

אובדן מידע הוא הסיכון הנפוץ והפופולרי ביותר כיום. בין אם מדובר על וירוס מסוג כופר, ובין אם מדובר על וירוס מסוג נוזקות, יש לזכור כי ביכולתם לבצע הצפנה ו/או מחיקה של קבצים, מערכות מידע ולמקרה שתהיתם – גם גיבויים. 

כאשר ארגון מסוים לא מיישם את תהליכי ההגנה, הגיבוי והבקרה כהוגן, אותו ארגון יכול למצוא את עצמו מתמודד עם אירוע של אובדן מידע שבמקרה הטוב ידרוש ״הקלדות ידניות״, ובמקרה הגרוע – חוסר יכולת לשחזר את המידע.

כדי להימנע מאובדן מידע, על הארגון להגדיר את סוגי המידע ואת זמן ההתאוששות הרלוונטי – כמה זמן עד שחזור/כמה זמן ניתן לחזור לאחור. בהתאם למה שהוגדר, יפעלו פתרונות האבטחה שיאפשרו עמידה במדדים אלו.

רוצים לספק לארגון שלכם את רמת המוכנות הגבוהה ביותר? התחילו בלהגדיר נכון את ההרשאות ואת מערכות הגיבוי, שפרו את ההגנה על הגיבויים (הוצאת גיבויים מאתר המחשוב הראשי), קבעו נהלי בקרה ובדיקות שחזור, ובכך תיהנו משקט נפשי בכל הנוגע לאובדן מידע.

סיכון שלישי: השבתת עבודה 

אירוע סייבר כמו ״וירוס כופר״ או ״נוזקה״, עלול להשבית את מערכת החברה לתקופה ארוכה. חשוב לזכור, כי ההשבתה לא חייבת לנבוע עקב אירוע סייבר חמור, אלא דווקא מחשש לאירוע שדורש בדיקות מעמיקות ויסודיות. 

כדי להימנע מהשבתת עבודה ומאובדן של ימי עבודה רבים (שעלולים לגבות מכם כסף רב או להפיל עסקים שלמים), מומלץ להכין ״תכנית מגירה״, שמטרתה להחזיר את הארגון לעבודה במקרי השבתה. בצורה הזאת, ברגע שמופיע אירוע מסוג ״השבתת עבודה״, לא יהיה שום צורך בקבלת החלטות רעה שנובעת מלחץ אלא בפתרונות אפקטיביים שפועלים לפי הנוהל שהוגדר בארגון לאותו מקרה ספציפי. יתר על כן, את הנוהל מומלץ לבצע אחת לתקופה, בכדי שמבחינה טכנית הצוות יהיה משופשף ומנוסה בתהליך החזרה לעבודה.

סיכון רביעי: אובדן אמון לקוחות וספקים

אחד הסכנות הממשיות של אירועי אבטחת מידע הוא נזק תדמיתי לארגון, כזה שיוביל לכאוס ובעל השפעות ארוכות טווח. במקרה הזה, אנחנו לא מדברים על טכנולוגיה, אלא דווקא על אירוע אבטחה שבטעות ״זלג״ לאחד הלקוחות, הספקים או כלי התקשורת, וגרם להרס שמאוד קשה לצאת ממנו, אם בכלל…

לקוחות וספקים לעולם לא ירצו לעבוד עם ארגונים שחוו מתקפות סייבר.

אל תחשבו כמו עסק קטן – תפעלו כמו האקר גדול!

ככל שמערכות האבטחה שלכם יהיו מתקדמות, חזקות ומאובטחות יותר, כך באופן ישיר תצליחו למנוע חדירות, פריצות והתקפות בלתי-רצויות של האקרים, תמנעו חדירה למחשבים או אובדן אמון של לקוחות וספקים.

עם מגוון מוצרים מתקדמים, טכנולוגיות חדשניות וניסיון עשיר של למעלה מ-20 שנה בתחום, חברת ERG תספק לכם את השקט הנפשי שאתם כל כך זקוקים לו, הגנה מיטבית מפני כל מתקפת סייבר ואבטחת מידע שלא נפרצת על ידי שום האקר!

מעוניינים במידע נוסף? צרו אתנו קשר כבר היום בשביל להישמר מפני ההאקר של המחר...

תוכן עניינים

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

לקוחות וגולשים יקרים,

ימים קשים, עצובים ומורכבים עוברים על כולנו.

משפחת ERG שולחת אהבה ותנחומים עמוקים לכול משפחות ההרוגים והנעדרים והחלמה מהירה ושלמה לכול הפצועים.

בעזרת השם ובמהרה נננצח ונחזור לשקט ולשגרה.

אנחנו מעדכנים שגם בזמנים קשים אלו הצוות שלנו ערוך וזמין לסייע בכל נושאי המחשוב שלכם כרגיל.

אנחנו שולחים מכאן חיבוק גדול לכול עם ישראל ושנדע זמנים טובים יותר במהרה.

משפחת ERG פתרונות מחשוב ותוכנה.

דילוג לתוכן