שירותי מחשוב מנוהלים – להנות מניסיון ומקצועיות של חברת מחשוב מובילה
שירותי מחשוב ופתרונות מחשוב ארגוניים מורכבים היום מאוסף רב של טכנולוגיות שונות, מערכות מידע, ספקי שירות, תשתיות חומרה ותוכנה, אבטחת מידע ושירותי ענן.
ריבוי האפשרויות והטכנולוגיות מאלץ ארגונים להתמודד עם נושאי מחשוב שונים ומגוונים שאינם בתחומי העיסוק העיקריים שלהם החל משלב אפיון ובחירת הטכנולוגיות ועד לשלב התחזוקה והתמיכה.
בדיוק במקום הזה באים היתרונות של שירותים מנוהלים או למעשה שירותי מחשוב מנוהלים. שירותי מנוהלים מאפשרים לארגון להנות מהניסיון והידע של חברת שירותי מחשוב מקצועית שבקיאה בטכנולוגיות, מנוסה באפיון וביצוע פרוקיטים ומספקת מענה החל מאפיון ובחירת טכנולוגיות, דרך הגדרה וביצוע של תחזוקה ייזומה ועד תמיכה שוטפת.
בתצורת עבודה כזו רותם לעצמו הארגון ניסיון וידע של חברת מחשוב שכבר ביצעה עשרות פרויקטים במקום להתגלח בפעם הראשונה ולבצע פרויקט חדש בפעם הראשונה בעצמו.
מאותן סיבות גם קל יותר להפעיל חברת שירותי מחשוב המנוסה בביצוע תחזוקה שוטפת מונעת או תמיכה במשתמשים על מנת לקבל מענה יעיל ומקצועי.
תהליך העבודה של הפעלת שירותי מחשוב ופתרונות מחשוב מנוהלים כולל:
- הגדרת צרכים וטכנולוגיות
- הגדרת אבטחת זמינות נדרשת – SLA
- הגדרת תכולה מדוייקת של השירות וכ”א
- הגדרת תהליכי הבקרה והמעקב אחר ביצוע השירותים
בתפיסת עבודה זו הארגון מקבל שקט נפשי בנושאים טכנולוגיים שמאפשר לו להתרכז בליבת העיסוק שלו ולהשען על תשתיות ושירות מחשוב יצבים, זמינים ומאובטחים.
בואו נדבר
הצעד הראשון שלכם להתחבר לשירותי מחשוב לעובדים
חברת ERG מספקת כבר מעל 20 שנה, למאות לקוחות במגוון תחומי פעילות שירותים מנוהלים – שירותי מחשוב ופתרונות ברמה המקצועית הגבוה ביותר תחת קורת גג אחת, אחריות מלאה וראייה כוללת של צרכי הארגון.
צרו איתנו קשר ונשמח להבין את הצרכים שלכם ולספק לכם שירותי מחשוב מנוהלים.
נחיצותם של שירותים מנוהלים ומה הם כוללים
בסוף העשור השני של שנות האלפיים מתבססת הפעילות השוטפת בארגונים חברות ועסקים על קשת רחבה של תשתיות ואמצעי מחשוב. כך לדוגמא, הארגון עובד עם מערכות מידע שונות, מעמיד לרשות לקוחותיו פורטל אינטרנטי לביצוע הזמנות, מבצע עבודות רבות וגיבויים דרך שירותי ענן, עובד מול ספקיות שונות בתחום האינטרנט והתקשורת, מסתמך על שרתים פיזיים ווירטואליים, מספק ללקוחות אפליקציות לסמארטפון, מתבסס על תשתיות חומרה שונות, ועוד הרשימה ארוכה – כל ארגון וחברה לפי מאפייניו השונים.
מצד אחד, הכלים והטכנולוגיות האלו מעלים תרומה משמעותית לייעול ההתנהלות השוטפת של הארגון, ליכולת לבצע עבודה משותפת וחלקה בין העובדים והדרגים השונים, לנצל הזדמנויות עסקיות בשוק המקומי והבינלאומי, ולספק את המענה הטוב ביותר ללקוחות. מצד שני, בעוד תחום המחשוב הופך לנרחב וחיוני מוצאים את עצמם אנשי הארגון נאלצים לעסוק בסוגיות שאינן מתחום עיסוקם או התמחותם המרכזיים. כך נוצר עוד מרכיב המעמיס על ההתנהלות השוטפת, ואם אינו מנוהל ומתוכנן נכון גם עלול ליצור קשיים, עיכובים ובעיות מגוונות. יתר על כן, בעסקים ובארגונים רבים אין את הידע המקצועי הנחוץ על מנת לבחור את אמצעי המחשוב שבאמת נדרשים להם, אינם יודעים להתאימם לצרכים העכשוויים והעתידיים, ואינם יודעים כיצד לטפל בתקלות ולשמור על מערכות המחשוב בתפוקה מלאה.
נכון, את הפתרון לסוגיות אלו ניתן לפתור על ידי העסקה של עובדים מן המניין בארגון, אשר תפקידם הוא לדאוג לכל נושא המחשוב. יחד עם זאת, מדובר במעמסה רצינית הכרוכה בהקצאת כוח אדם ייעודי והכשרתו לטיפול בתחום הטכנולוגי, או במרבית המקרים גיוס עובדים חדשים והשמה שלהם בארגון. מעבר לטרדה, לזמן ולהוצאות הגבוהות הכרוכות בצעדים אלו, הם גם נוטים לחוסר יעילות עקב ניסיון מוגבל של העובדים החדשים עם צרכי המחשוב של הארגון ושל פרויקטים שונים שהוא מבצע.
על כן, הפתרון הטוב ביותר לסוגיית המחשוב בארגון הינו שירותים מנוהלים.
מה זה בדיוק שירותים מנוהלים?
המשמעות של שירותים מנוהלים הוא שאתם מקבלים את המענה מחברה חיצונית כמו ERG, כלומר במיקור חוץ. בדרך זו את נהנים מהידע הרב ומהניסיון שצברנו לאורך יותר מעשרים שנות פעילות, ומהבקיאות המעמיקה שרכשנו בטכנולוגיות ובאפיון צרכים של ארגונים ופרויקטים ממגוון סוגים. כך, ביכולתנו לספק באופן המהיר, הנכון והחסכוני ביותר פתרונות מקיפה, החל מבחירת הטכנולוגיות המדויקות שאתם זקוקים להן, דרך הטמעה שלהן בפעילות השוטפת שלכם, ועד להגדרה של התחזוקה היזומה, ביצוע שלה ותמיכה שוטפת לטווח הארוך. במילים אחרות, במקום להתחיל מכיתה אלף אתם קופצים מייד למים ומסתמכים על מי שכבר יודע לשחות מצוין, שמאחוריו עשרות רבות של לקוחות ופרויקטים.
מטבע הדברים, לכל ארגון יש צרכים שונים של שירותים מנוהלים, הנובעים מאופי והיקף הפעילות השוטפת, מפרויקטים נקודתיים וכן הלאה. על כן, כאשר אתם מקבלים מאיתנו שירותים מנוהלים אנו מבצעים אפיון מדויק של הצרכים, על מנת שתקבלו מענה שלם מחד וחסכוני מאידך. כך לדוגמא, אנו מגדירים את הטכנולוגיות והצרכים, את הזמינות הנדרשת, את היקף כוח האדם והשעות, את תכולת השירות שתקבלו, את תהליכי המעקב והקרה אחר השירותים שתקבלו, וכדומה. המטרה של האפיון המדויק הזה הוא לספק לכם ראש שקט, בידיעה שהתשתיות ושירותי המחשוב שלכם פועלים ברמה אופטימאלית מבחינת יציבות, זמינות ואבטחה. בתוך כך, אתם יודעים שעומד לרשותכם בכל עת מענה מקצועי טכנולוגי בעל ניסיון רב, וזאת בדיוק ברמה ובהיקף שאתם צריכים ולא מעבר לכך, ואתם יכולים להיות רגועים ולהתפנות לעיסוקים המרכזיים של הארגון.
מה כוללים שירותים מנוהלים?
כאמור, שירותים מנוהלים למחשוב הארגון עשויים להיות שונים באופיים ובהיקפם בין חברות וארגונים שונים על פי צרכיהם. להלן נביא מספר דוגמאות העשויות להוות חלק מהשירות שתקבלו. הדוגמא הראשונה שנכונה עבור כולם היא תחזוקה ייזומה של מערכות המחשוב שלכם. כידוע, מערכות המחשוב לסוגיהן הינן מורכבות מאוד וכמו כל מערכת מורכבת גם הן נוטות לתקלות ואף להשבתות, אשר מובילות לעיכובים מרגיזים במקרה הטוב ולתקיעה אמיתית של הפעילות במקרה הרע. על המשמעויות של פגיעה בארגון, בשירות שניתן ללקוחות ובבזבוז הזמן והכסף שלכם – נדמה שאין צורך להכביר מילים.
מצד שני, ככל שמדובר בבעיה מרגיזה ומשמעותית – הפתרון שלה אינו מסובך. כמו כל מחלה, התרופה הטובה ביותר היא פשוט לא להיות חולה – כלומר רפואה מונעת. אנו מספקים שירותים מנוהלים כבר שני עשורים ויודעים היטב שיש לבצע תחזוק שוטפת למערך המחשוב בארגון, דבר המקטין למינימום את שיעור התקלות וכמובן את ההשבתות. מדובר בסט של פעולות תחזוקה שמבוצעות באופן יזום, מקצועי ורציף בהתאם להגדרת הצרכים של המערכות בארגון שלכם. באמצעותן אנו שומרים את מערכות המידע יציבות, מהירות וזמינות, וכאמור מפחיתים למינימום את הסיכוי לתקלה או השבתה.
לכאורה מדובר בעיקרון מובן מאיליו, אך בפועל בחלק גדול מחברות המספקות שירותי מחשוב לעסקים הוא לא מתקיים. הן פועלות לאור העיקרון של תגובה – לתקלה, כך שגם אם הן יודעות לטפל בתקלות בצורה מצוינת, המשמעות היא שלא מונעים מראש את הבעיה הבאה. אכן, כדי לבצע תחזוקה יזומה של מערכות מחשוב צריך לא רק הבנה טכנולוגית מעמיקה אלא גם “ראש גדול” ויכולת ביצוע. כלומר, יש להגדיר ולתכנן היטב את נהלי העבודה היעילים והנכונים למערכות שלכם, ויש כמובן לשמור על רצף עקבי של פעולות התחזוקה המונעת לטווח הארוך. בדרך זו אנו מונעים מראש את מרבית התקלות הקיימות במערכות המחשוב הארגוניות, במקום הדרך המקובלת של טיפול בתקלות רק כאשר הן מתרחשות.
דוגמא נוספת: מרכז תמיכה
עוד דוגמא נפוצה למרכיב של שירותים מנוהלים הוא מרכז תמיכה מקצועי הזמין לרשותכם באמצעות חיבור מרחוק ותמיכה טלפוני. שירות ה- HelpDesk של חברתנו מקנה לכם תמיכה זמינה ומיידית בלי שום עיכובים, וזאת על ידי צוות מקצועי המכיר באופן אישי אתכם ואת מערכות המחשוב שלכם, ולכן ביכולתו לספק פתרונות איכותיים ומהירים. לכל אורך שעות העבודה במשרד הצוות עומד לרשותכם ומספק מענה אדיב וסבלני, עם קריאת שירות הנפתחת במייל או בטלפון. לאחר מכן, התאם להגדרת רמת השירות שלכם אנו מתחילים בטיפול, כאשר באמצעות כלים של שליטה מרחוק יכול הצוות להתחבר אל מערכות המחשוב הארגוניות, ולספק פתרון מהיר ויעיל לתקלות בשרתים או במחשבים אישיים. בתוך כך, אנו מנטרים כל קריאת שירות באמצעות מערכת המבטיחה שתזכו לטיפול רצוף עד קבלת פתרון. כמו כן, מערכת התיעוד המרכזית מבטיחה כי יבוצע ניהול אתר ושימור ידע באופן מסודר. במידה ולא ניתן לפתור את התקלה מרחוק, או לפי בקשתכם, אנו מעבירים את הטיפול מצוות מרכז התמיכה או הצוות המקצועי שלנו שפועל בשטח. בכל מקרה, עם סיום הטיפול בקריאה אתם מקבלים עדכונים על ידי הצוות שגם מוודא את תקינות המערכת שלכם.
מערכות ניטור שעובדות בשבילכם
כפי שאמרנו, התרופה הטובה ביותר למחלה היא לא להיות חולה בכלל, ולשם כך אנו נעזרים במערכות ניטור במסגרת שירותים מנוהלים של מערכות המחשוב שלכם. מדובר במערכות שיודעות לתת התראה על בעיות המתעוררת בציוד תקשורת, בתחנות קצה, בשרתים, במדפסות ובקשת רחבה של אמצעים נוספים שניתן לבדוק אותם בזמן אמת מרחוק. מערכות אלו מבצעות בו זמנית ובאופן שוטף את הניטור ומספקות התרעות אפילו במרכיבים שנראים לכאורה הפשוטים ביותר. לדוגמא, הן יודעות לזהות ולהתריע על ירידה בנפח הפנוי בשרת שלכם ולמנוע את הבעיה המרגיזה שיכולה ממש לתקוע את העבודה. כמו כן, הן מנטרות את האבטחה שלכם והאם היא ברמה העדכנית ביותר ובאמת מגנה עליכם מהפיתוחים הזדוניים האחרונים. המערכות עוקבות אחר עדכונים אבטחה, תוכנה ומערכת ושומרות בכך שפעילות המחשוב שלכם תתנהל בצורה היציבה, החלקה והבטוחה ביותר.
עוד נושא שעליו משגיחות מערכות הניטור וההתרעה הוא זמינות המערכת. לא פעם שרתים, ציוד ומערכות סובלים מכשלים ובעיות שהופכים אותם לבלתי זמינים (להבדיל מאירועים יזומים לצורך עדכונים, תחזוקה וכדומה), ומערכות הניטור שלנו יודעות להתריע על מרביתם בזמן אמת. ואם לא די בכך, המערכות כמו מנטרות את הביצועים של המחשוב הארגוני, למשל עומסים וריבוי משתמשים, ולכן מאפשרות להקצות בצורה יותר חכמה את המשאבים ולהקל על העומס בדרכים שונות.
לסיכום
אלו היו רק מספר דוגמאות של מרכיבי שירותים מנוהלים. את תמהיל השירות שתקבלו מאיתנו אנו נרכיב בשיתוף פעולה ובשקיפות מלאה מולכם, כך שתזכו לפתרונות שאתם באמת צריכים ולראש שקט לחלוטין בכל הנוגע למערכות המחשוב בארגון, בחברה או בעסק. לפרטים נוספים ולקבלת הכוונה מקצועית, פנו אלינו ואנו נשמח להשיב אל כל שאלה.