תקציבי ה-IT בפתח – 3 מגמות שכדאי לקחת בחשבון

תוכן עניינים

ארגון מהווה מראה המשקפת את המגמות טכנולוגיות והתעסוקתיות, או, לפחות אמור להיות כזה, במידה והוא רוצה להישאר עדכני, רלוונטי ורווחי. בחלק מהמקרים, בגלל חוסר רצון (או יכולת) לעמוד בקצב החידושים המרובים, ארגונים מאבדים את היתרון היחסי שלהם ולאחר מכן, נדרשות להם שנים רבות לתקן את הפער שנפתח.

אין פירושו של דבר כי ארגון חייב לאמץ כל טרנד טכנולוגי אשר מופיע, אולם, בהחלט רצוי כי כל הדרגים הניהוליים בארגון (ולא רק הדרג הטכני, אשר עוסק בפועל במחשוב) יהיו מודעים למגמות השונות, לאחר שהן יוצאות מפאזת הטרנד והופכות לעובדות קיימות בשטח.

השנה, פגשנו מספר מגמות אשר הבשילו והפכו מ”שיגעון חולף” ומ”סנונית שמבשרת את החדשנות” למשהו ממשי שכדאי להתחיל להיערך אליו גם מבחינה אסטרטגית-ארגונית וגם מבחינה תקציבית. הנה השלוש הבולטות בהן:

מחשוב ענן – כפי שצפינו במאמר מחשוב ענן: מגמה אופנתית או ערך ממשי? מחשוב ענן הפך לצורת עבודה נפוצה ולגיטימית בארגונים בכל סדר גודל שהוא. שילובים בין שרת לוקאלי למחשוב ענן, שימושים שונים ובעיקר ספקיות שירות חדשות שמציעות לארגונים צורות עבודה חדשות שאינן מוכרות להם עדיין, אולם יכולות להקל על פעילותם בצורה משמעותית, את כל אלה כבר פגשנו השנה ונמשיך לפגוש בצורה מוגברת בשנה הקרובה. לכן, במידה והארגון שלכם עוד לא עשה צעד בכיוון מחשוב ענן, כדאי מאד לקחת את האופציה הזו בחשבון, על מנת שלא להישאר מאחור.

מיקור חוץ תוכנה – בשנים האחרונות ארגונים מעדיפים להתמקד בפעילות הליבה שלהם, בפעילות שמכניסה להם את ההכנסות והרווחים שלהם. בכל זאת, בארגונים ישנן גם פעילויות שאינן פעילויות ליבה מובהקות, אולם הן הכרחיות לא פחות לתפקודו השוטף של הארגון. בשנים האחרונות, פעילויות אלה (בעיקר כאשר הן נוגעות לתחומים הדורשים מקצועיות והתמחות, כמחשוב וניהול מסדי נתונים) מוצאות מהארגון “החוצה” אל אנשי מקצוע שאינם עובדי הארגון או אל חברות וגופים המתמחים בתחום. בדרך כזו יכול הארגון ליהנות מכל העולמות – מיתרונות טכנולוגיים, מחשוב עדכני ותפעול מקצועי, ובכל זאת, לא להיות מוטרד מהעסקה של עובד נוסף (על כל העלויות הנלוות לכך).

עבודה שלא מהמשרד – האינטרנט של הדברים (IoT), מגמת המוביליות וגם שינוי סדרי עדיפויות (גם ברמת הארגון וגם ברמת העובד) “מוציאים” את העובדים מהמשרדים, הארגונים ובתי העסק “החוצה” לעבודה מהשטח או מהבית, ולעיתים, בשעות שאינן שעות העבודה המקובלות והמקובעות. בנוסף לשינוי התפישה מבחינת כוח האדם הנדרשת מארגונים ההולכים לכיוון זה, נדרשת היערכות אף מבחינה טכנולוגית. היערכות זו כולל הגברת זמינותם של מאגרי המידע, גישה מאובטחת וממודרת מכל מקום (ולא מעמדה נייחת בלבד), היערכות לשילובם של אביזרי תקשורת שונים (ולאו דווקא אלה המסופקים על ידי הארגון), שינוי אסטרטגיית האבטחה והתאמתה לתנאים החדשים וכד’.

לסיכום:
ארגונים חייבים להיות גמישים כדי להסתגל למציאות המשתנה. צורך זה עובר כחוט השני בכל המחלקות בארגון ונוגע לכל אחד מהמנהלים. חלפו הימים בהם שירותי ה-IT הארגוני היה עניינו של מנהל ה-IT בלבד, כיום, כל אחד מבעלי התפקידים הניהוליים בארגון חייב להיות מעורה במתרחש, כדי שיוכל לשרת את מטרות הארגון בדרך הטובה ביותר.

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

דילוג לתוכן