האם אתם משתמשים בתוכנת מסרים פנים-ארגונית?

תוכן עניינים

תוכנת מסרים פנים ארגונית היא תוכנה אשר מאפשרת לעובדים לנהל אחד עם השני צ’אט טקסטואלי או קולי בינם לבין עצמם, ובכך היא דומה לתוכנות שונות הקיימות כבר בשוק כמו למשל סקייפ, המסנג’ר של פייסבוק וכמובן ICQ שאיבדה כבר מזמן את הבכורה, אבל רבים עדיין זוכרים לה חסד נעורים…

נשאלת השאלה למה צריך בעצם תוכנית מסרים פנים ארגונית ומדוע לא להשתמש בתוכנה חיצונית? יש לכך שתי סיבות מרכזיות :

  1. מרבית הארגונים משתמשים באבטחה הדוקה יותר מאשר מחשבים אישיים ולכן חלק גדול מהתוכנות הרגילות עשויות להתנגש עם תוכנות האבטחה או חומת האש של הארגון
  2. כאשר המשתמש מחובר לחשבון או לתוכנה בהם הוא משתמש גם בבית, סביר להניח שדעתו תוסח על ידי נושאים שאינם קשורים לעבודה. לעומת זאת, תוכנה ייעודית בה נמצאים רק העובדים היא פחות בעייתית מהבחינה הזו (למרות שגם כאן אי אפשר לצפות שהשיחות יהיו רק בענייני עבודה גרידא).

יש מספר פתרונות ארגוניים פופולאריים המספקים אפשרות צ’ט ארגוני ומסרים בשוק, ביניהם Lync  של מיקרוסופט (לשעבר Communicator), Open Fire  בקוד פתוח (לשרתי לינוקס) ו – Spark, אף הוא בקוד פתוח

LYNC

lync היא תוכנת מסרים פנים ארגונית והרבה יותר מכך מבית מיקרוסופט. גולת הכותרת שלה מאפשרת ליצור קישורית עם כל חשבון Skype וההפך, מה שיכול להיות יתרון או חיסרון (במקרה והעובד מדבר עם מי שאינו עובד בחברה…).  מעבר לזאת, היא מתממשקת אל רשימת אנשי הקשר ב – Outlook, Sharepoint ואפילו יישומי אופיס אחרים. (לדוגמה, משתמשים איתם עורכים מסמכים ב – Word).

יתרון נוסף של Lync נעוץ בכך שהיא מסוגלת לתפקד גם כשירות ענן באופן דומה ל – Office 365 ובכך להקל על העומס בשרת המקומי. מלבד צ’ט ארגוני ומסרים, אפשר לבצע באמצעותה גם שיחות וידאו ולהשתמש בלוח ציור או שיתוף מסך. כמו כן, קיימות גרסת אפליקציה של Lync לאייפון, אנדרואיד, אייפד וכמובן Windows Phone.

Openfire

Openfire הוא שרת קוד פתוח המתבסס על פרוטוקול אפאצ’י. השרת מאפשר לשלוח מסרים מיידים ולבצע שיחות צ’ט בין מספר רב של משתמשים.
למרות ש – Openfire עצמו הוא חינמי, ספריית ההרחבות שלו היא מסחרית למחצה ומאפשרת לבצע באמצעותו פעולות רבות נוספות כמו לדוגמה לשלוח התראות על דואר אלקטרוני או לסנן מראש מילים בעייתיות בהודעות.

כמו כן, למנהל המערכת יש אפשרות לראות את כל החדרים השונים בהם מתנהלות שיחות ברגע נתון ולשלוט בהם.

Spark

Spark הוא פרויקט אח המתלבש על שרת OpenFire  ומאפשר לא רק צ’אט טקסטואלי, אלא גם צ’אט קולי ושירותי טלפוניה (בדומה לסקייפ). לכן גם הממשק שלו יראה מוכר מאוד לכל מי שאי פעם השתמש בה.

וכמו עם Openfire, גם ל – Spark יש מספר תוספים, כמו למשל תוסף FastPath המאפשר להזמין מומחה מארגון אחר לשיחה.

בסופו של דבר, מכיוון שהשירותים דומים למדי אחד לשני, התשובה לשאלה באיזה יישום להשתמש תלויה בעיקר בקונפיגורציה של הרשת בארגון, כאשר Spark ו – Openfire מתאימות לשרתי לינוקס, ואילו Lync מתאימה לשרתי מיקרוסופט וארגונים העובדים עם Sharepoint.

הכתבה הועילה לכם? שתפו...

דילוג לתוכן